Quando si ha la fortuna di assistere a performance così profonde e intelligenti, si deve solo tacere e riflettere.
Questo il monologo di Paola Cortellesi ai David di Donatello.
Comments on “Lectio magistralis di Paola Cortellesi: “La mignotta nella lingua italiana””
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M
Una femminista ti ha insultato su base sessuale quindi. Una di malanimo, se lei è di sinistra e femminista a cosa lo contrapponi? In qualche modo dici che è legato all’esser tale?
…e condividere.
Gatta morta non sapevo venisse usato in questa accezione. Ora mi pare ancora meno poco articolata la collega (sì, donna) che così mi definì, a portata di mio orecchio. È una di sinistra . Femminista. Progressista. Ma di mal animo. Ingolfata nei suoi pregiudizi e nelle meschine lotte dei prepotenti.
Cosa mi ha fatto tale offesa? Niente. So che sono ben altro. Lei si che si è definita. Io l’ho perdonata. Lei si perdona?
Grande Paola!
Ricordatelo Franceschini!
Ma il tutto discende dal fatto che nel corso del tempo la prostituzione,,volenti o nolenti,, è stata un fenomeno tipicamente femminile. Da qui la circostanza che molti termini siano stati ussti per identificare le prostitute.,quali come sinonimi. Avverrà anche per gli uomin8. Oggi ilvtermine accompagnatore secondo il contesto in cui è detto assume quel significato proprio perché il fenomeno sta diventando anche mascile. Poi nagari non è cosi
Fantastica come sempre Paola Cortellesi.
Ribadisco che non è declinando al femminile il nome delle professioni che si ottiene maggiore rispetto per la donna, il problema è educativo e culturale non solo linguistico.
Merci prof.
… E noso Sardos coment’e incantaos ammachiaos macos aifatu de sa limba chi “il SI suona” e afariaos a nosi ispudare apitzus e debarapare e solu ca seus ignorantes de is fatos nostos e coltivaos a mindhafutistas/menefreghistas de sa dignidade nosta!
E a parte s’elencu chi aus inténdhiu a Paola Cortellesi e dhi at preparau un’ómine chi at mentovau (ca dhue at ómines e ómines comente dhue at féminas e féminas, e ateros ateretanti dignos de cunsideru e arrespetu chi no si contant ne mascos e ne féminas ma ateretanti umanos), iat a bastare a leare s’italianu «amore» po is duos significaos diferentes: unu de istima e arrespetu fintzas a mòrrere po su bene de s’àteru, comente medas, e cantos, féminas e ómines, funt mortos, e s’àteru significau cussu de sa biada de Raffaela Carrà chi at prenu sa conca fintzas a s’ossessione “culturale” cun «Come è bello far l’amore da Trieste in giù» (prus apitzus nono!…) fintza a aprofitamentu e prepoténtzia criminale, e mercantile chi faet de sa fémina una cosa, merce, giocattolo.
E no foedheus de su cuncetu chi dhu’est in «uomo»: mascu e maschilista.
Is Sardos no imparaus solu de is Italianos: podeus imparare de totu cudhos chi arrexonant e istimant s’àteru cantepare e a dónnia modu in sardu s’ómine est ómine (si dhue at ómine!) e sa fémina est fémina (si dhue at fémina!) e cun foedhu comunu a unu e àtera dhi narat «cristianu, cristiana» = èssere umanu, a diferéntzia de is animales, mancari no sèmpere cun riferimentu a s’imparu de Cristos chi no faet is distintziones o cunfusiones macas po aprofitamentu e domìniu/acabarramentu/possedimentu próprios de una ‘economia’ e ‘civiltade’ de gherra, disumana, criminale de totu is crìmines.
E tocat a nàrrere, a dónnia modu, chi si foedhat fintzes de educatzione a sistema e arrespetu, ma chi pagu e nudha si foedhat e si faet contu de sa maleducatzione a cultura dominante a ossessione de custa ‘economia’ e ‘civiltade’ de gherra, de totu nemigos, totu contràrios s’unu a s’àteru pro aprofitamentu, chi coltivat finàntziat e fortzat e arrechedit e alimentat unu fàere a domìniu e aprofitamentu: est totu a VINCERE e VINCEREMO (pentzae apenas a totu su “sport” chi paret cosa paxiosa de prexu e ispàssiu!) a costu de totu is gherras, de totu is crìmines, de totu is ingannos e illusiones. ‘Civiltade’ disumana po fàere aprofitamentu e domìniu is prus pagos, is VINCITORI, e no ca est custu “l’uomo”. S’Umanidade e umanidade est coperazione, agiudu torrau, bisòngiu e bene de s’unu po s’àteru, istima e arrespetu necessàriu e profetosu po totus, no homo homini lupus, ma homo homini deus. S’àteru est gherra e morte, de féminas e de ómines, educatzione disumanizante.